(한,En)TIMON '10 minute attack event ', Abalone 0.5$, 70,000 units sold in 10 minutes 티몬 '10분어택', 500원 전복 10분만에 7만개 판매

티몬 '10분어택', 500원 전복 10분만에 7만개 판매

Timon said the cumulative sales of 10 minutes of "10 minutes Attack", which is 10 minutes from 10 am every day, reached 114,000 in just one week. The 10-minute attack, which began on the 20th, is the industry's first 'minute' unit time commerce. Special products are sold at special prices only 10 minutes from 10 am.

Through this promotion, Timon has sold out 10 kinds of products including Samsung Electronics 32-inch HD TV and McDonald's iced coffee. Timon explained that it took only 1 minute and 20 seconds to get all the items sold.

Overlap (500 won) products that were released on the 25th sold 70,000 for 10 minutes. Timon said, "This year, we have found partners who have been looking for a way to sell quickly because of ups and downs. Noni juice sold on the 26th sold in 17000units sold in 10 minutes.

From the 20th to the 26th, when 10 minutes of attack began, 10:00 am to 10:10 am Timon traffic increased by four times.

"Timon is aiming for time commerce," said Lee Jin-won, CEO of Timon. "I think the first step in promoting the promotion in minutes over the hour unit is 10 minutes attack. "Timon and his partners will co-exist and will continue to run a variety of promotions that will steadily improve profitability."

티몬은 매일 오전 10시부터 10분간 진행하는 타임 프로모션 '10분어택'의 상품 누적판매량이 도입 일주일 만에 11만4000여개를 기록했다고 27일 밝혔다. 지난 20일부터 시작한 '10분어택'은 업계 최초의 '분'단위 타임커머스다. 오전 10시부터 10분간 특정 상품들을 특가에 판매한다. 

티몬은 이 프로모션을 통해 삼성전자 32인치 HD TV, 맥도날드 아이스커피 등 수량 한정을 둔 10종의 상품들을 모두 완판했다. 상품이 모두 팔려나가기까지 평균 1분20초밖에 걸리지 않았다고 티몬은 설명했다. 

지난 25일에 내놓은 전복(500원) 상품의 경우 10분 동안 7만개가 팔렸다. 티몬은 "올해 전복 생산량이 증가하면서 빠르게 판매될 수 있는 창구를 찾고 있던 파트너를 발굴해 고객과 티몬, 파트너 모두에게 이득이 되는 상품을 구성한 것이 주효했다"고 설명했다. 26일에 판매한 노니즙은 10분만에 1만7000여개가 팔려나갔다. 

10분어택을 시작한 지난 20일부터 26일까지 오전 10시~10시10분 티몬 트래픽은 최대 4배 높아졌다고 한다. 

이진원 티몬 대표는 "티몬은 타임커머스를 지향하고 있다. 시간 단위를 넘어 분 단위로 프로모션을 기획한 첫 발걸음이 10분어택이다. 하루, 한시간도 아니고 10분 만에 나온 매출이라 더 의미있다고 생각한다"면서 "티몬과 파트너가 상생하며 수익성을 꾸준히 개선할 수 있는 다양한 프로모션을 지속적으로 운영할 계획"이라고 밝혔다.